Search

Píšeme poznámky v MarkDown

Pokud se účastníte velkého počtu schůzek během dostali jste se do stavu kdy si potřebujete psát poznámky z jednotlivých schůzek v jasné a jednoduché formě. Pravděpodobně, stejně jako většina lidí, začnete hledat nástroje které vám pomohou s tímto problémem. A internet jich nabízí nepřeberný výběr nástrojů které můžete použít. Evernote, OneNote, Note a tak dále a tak dále. Nicméně pravděpodobně se dříve nebo později dostanete do stavu kdy více je méně.

Co je to Markdown

Markdown je jednoduchý značkovací jazyk, který slouží k jednoduchému formátování textu. Byl navržen tak, aby byl snadno čitelný a psatelný i v obyčejném textovém editoru, a přitom umožňoval rychle a jednoduše vytvářet strukturovaný obsah pro webové stránky, dokumentaci, blogy a další účely. Markdown se zaměřuje na základní formátování textu, jako jsou nadpisy, odrážky, tučné a kurzívou písmo, odkazy a další. Používá jednoduchou syntaxi, která je snadno zapamatovatelná a rychle se píše.

Markdown soubory mohou být převedeny na HTML, což umožňuje publikování obsahu na webu. Existuje mnoho nástrojů, které podporují Markdown, včetně různých textových editorů, platforem pro správu verzí a publikování, blogovacích platforem a wiki systémů. Markdown je populární mezi vývojáři, spisovateli, blogery a technickými autory, protože umožňuje snadno vytvářet a sdílet formátovaný text bez potřeby zdlouhavého zápisu HTML kódu.

Visual Studio Code a rozšíření pro *.md soubory

Nainstalujte VS Code z oficiálních stránek Microsoftu na adrese https://code.visualstudio.com, nebo pokud nemáte možnost instalovat aplikace přímo na vaše zařízení, můžete použít webovou verzi aplikace https://vscode.dev.

Vyberte rozšíření (CTRL+SHIFT+X) a vyhledejte rozšíření Markdown All in One (případně odkaz na github repozitář je zde) a klikněte na install. rozšíření se nainstaluje do VS Code.

Vytvořete novou složku a nový soubor *.md a pro otevření náhledu stiskněte CTRL+K a následně stiskněte klávesu V. Na pravé straně VS Code by se měl otevřít náhled vašeho MD dokumentu.

Struktura poznámkového bloku

Moje struktura poznámkového bloku je velice jednoduchá a skládá se ze třech základních bloků, které rozšiřují o nové záznamy když je potřeba.

TODO

Seznam všech úkolů které je potřeba v daném týdnu udělat. Jednotlivé položky jsou vytvořené jako – [ ] zápis který se zobrazuje v náhledu jako úkol. Pokud potřebuji něco udělat, přidám si novou položku. Jakmile je daný úkol hotový, tak si u něj zaškrtnu checkbox s tím že je hotový. Jednotlivé úkoly nechávám zobrazené po celý týden a když vytvářím dokument pro nový týden, tak přenesu všechny úkoly do nového týdne a odstraním pouze ty splněné. Tímto způsobem nemůžete na nic zapomenout a veškeré úkoly které nestihnete jeden týden uvidíte v přehledu pro další týden.

## ToDo
- [x] https://mentors.atlassian.net/browse/MT-3210 - **Closed by customer**
- [ ] https://mentors.atlassian.net/browse/MT-3086

Team Issues

Tato sekce obsahuje přehled úkolů pro můj tým. Jednoduše tak máte přehled co má kdo udělat. Pokud můžete přidat odkaz na JIRA ticket, můžete je jednoduše přidat.

## Team Tasks

Meeting Minutes

Pro jednotlivé dny daného týdne je jednoduché přidat schůzky kterých se účastníte a pod ně si psát poznámky ze schůzky. Pokud budete potřebovat, můžete rychle otevřít poznámky z předchozího týdne a nebo vykopírovat text se zápisem a nakopírovat ho do emailu nebo do chatu

## Meeting Minutes
### 22.05.2023
#### Meeting s CEO 
Lorem Ipsum Dolor sit amet 

Celý poznámkový blok

Výsledný poznámkový blok bude mít tuto strukturu.

# Work Items Week #21
## Issues
## Team Tasks
## TODO Items
## Meeting Minutes
### 15.05.2023
#### 

Sdílet tento článek

Související příspěvky