Excel Funkce INDEX

Funkce INDEX (Anglicky INDEX) v Excelu slouží k návratu hodnoty z určité buňky nebo rozsahu buněk v závislosti na zadaných řádcích a sloupcích.

Syntaxe funkce INDEX

=INDEX(pole; řádek; sloupec)
VB
  • pole – představuje rozsah buněk, ze kterého chceme vrátit hodnotu
  • řádek – udává, na kterém řádku v zadaném rozsahu buněk se má hodnota hledat a vrátit
  • sloupec – udává, ve kterém sloupci v zadaném rozsahu buněk se má hodnota hledat a vrátit

Příklad použití funkce INDEX

Pro pochopení může posloužit následující příklad. Mějme následující tabulku:

A B C
1 2 3
4 5 6
7 8 9
  • Pokud chceme získat hodnotu v buňce B2, použijeme následující vzorec: INDEX(A1:C3;2;2)
  • Pokud chceme získat celý sloupec B, použijeme následující vzorec: INDEX(A1:C3;0;2)
  • Pokud chceme získat celý řádek 2, použijeme následující vzorec: INDEX(A1:C3;2;0)

Pokročilé použití funkce INDEX

může být například kombinace s funkcí POROVNAT, která vrací pozici hledané hodnoty v rozsahu buněk. Následně můžeme použít funkci INDEX k vrácení hodnoty v buňce na odpovídajícím řádku a sloupci. Další pokročilé použití může být například kombinace s funkcí MAX nebo MIN, kdy chceme vrátit nejvyšší nebo nejnižší hodnotu v určitém rozsahu buněk.

Sdílet tento článek

Související příspěvky